АКТУАЛЬНІСТЬ:
Освіта XXI століття - це освіта для людини. Її стрижень - розвиваюча, культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв'язання проблем, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни. XXI століття - це час переходу до високотехнологічного інформаційного суспільства, у якому якість людського потенціалу, рівень освіченості і культури всього населення набувають вирішального значення для економічного і соціального поступу країни.
Реформування системи освіти України та модернізація освітньої політики країн Євросоюзу пов’язані нині з принципово новим цілепокладанням в педагогічному процесі. Метою функціонування школи та навчальної діяльності учнів має стати не сукупність знань з певних дисциплін, а компетентність особистості як загальна здатність, інтегрований результат навчання, як складний комплекс, що характеризує здатність індивідуума успішно функціонувати та адаптуватися до вимог життя, знаходити правильні рішення у конкретних навчальних, життєвих, а майбутньому і професійних ситуаціях.
Протягом останніх років педагогічний колектив школи працював над питанням підвищення педагогічної майстерності вчителя, як засіб формування життєвих компетенцій сучасного учня. В роботі нами була помічена не завжди повна здатність вчителя до використання у своїй професійній діяльності сервісів мережі Інтернет, що б давало можливість підвищувати інтерес учнів до навчально-пізнавальної діяльності та готувати випускника школи реалізувати себе в подальшому житті. Також ми помітили, що маючи певні знання, вміння й навички учні часто не вміють їх застосовувати на практиці, у спілкуванні з оточенням.
Враховуючи це та особливості нових Державних стандартів початкової, базової і повної загальної середньої освіти, критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти, які спрямовані на досягнення результатів навчання – сформованих ключових і предметних компетентностей учнів, педагогічний колектив обрав нову науково-методичну проблему школи: «Формування навально-пізнавальних та виховних компетентностей учня через створення єдиного освітнього простору школи».
МЕТА:
Створити єдиний освітній простір школи, який дозволить сформувати навчально-пізнавальні та виховні компетенції учнів навчального закладу
ЗАВДАННЯ:
- Модернізувати зміст, форми і методи управлінської діяльності, які дозволять сформувати керівника школи нового типу — відкритого, демократичного, компетентного, гуманістичного, творчо спрямованого;
- Створити інноваційне середовище, побудоване на принципах гуманістичної педагогіки, яке сприяє розвиткові творчого потенціалу педагога, стимулює інноваційну діяльність у школі;
- Дослідити особливості розвитку навчально-пізнавальних та виховних компетентностей учнів;
- Розглянути проблеми формування навчально-пізнавальних та виховних компетенцій учнів в методичній літературі та в розробках педагогів практиків;
- Створити розвивальне середовище, у якому буде реалізовуватись сучасна модель конкурентноспроможнього випускника;
- Створення єдиного безпечного освітного простору школи;
- Розробка навчальних занять із застосуванням безпечного освітнього простору школи;
- Організувати психолого-педагогічної підтримку становлення та розвитку кожного учня;
- Сформувати інформаційно-технологічної культуру всіх учасників навчально-виховного процессу;
- Забезпечити соціальне замовлення на людину нового демократичного суспільства, якій притаманна активна життєва позиція
- Надати освітні послуги для задоволення потреб ринку праці