Четвер, 23.11.2017, 19:28
Вітаю Вас Гість | RSS
Мелітопольська ЗОШ I-III ступенів №24

Меню сайту
Категорії розділу
Загальні [20]
Шкільні заходи [20]
Олімпіади [7]
Випускникам [0]
Конкурси [1]
Вчителям [2]
Спорт [0]
Наше відео [0]
Наше опитування
Оцініть мій сайт

Всього відповідей: 57
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Інклюзивне навчання



Нормативні документи з питання інклюзивної освіти


Міжнародно-правові акти у галузі прав людини

  1. Загальна декларація прав людини (1948р.)
  2. Конвенція ООН про права дитини (1989р.)
  3. Конвенція ООН про права інвалідів (2006р.)

Закони України

  1. Конституція України
  2. Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні (21.03.1991)
  3. Про загальну середню освіту (1999р.)
  4. Про реабілітацію інвалідів в Україні (06.10.2005)
  5. Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу (06.07.2010)

Укази Президента України

  1. Про заходи щодо розв’язання актуальних проблем осіб з обмеженими фізичними можливостями (від 19.05.2011 № 588)
  2. Про додаткові невідкладні заходи щодо створення сприятливих умов життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями(від 18.12.2007 №1228)
  3. Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні (від 30.09.2010 №926)

Постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України

  1. Постанова КМУ "Про затвердження плану заходів щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на 2009-2015 роки "Безбар'єрна Україна" (від 29.07.2009 №784)
  2. Розпорядження КМУ "Про затвердження плану заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2012 року" ( від 03.12.2009 №1482-р)
  3. Постанова КМУ "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах"(від 15.08.2011 №872)

Накази Міністерства освіти і науки України

  1. Про затвердження Плану дій щодо запровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на 2009-2012 роки  (від 11.09.2009 № 855)
  2. Про затвердження плану заходів щодо запровадження інклюзивного та інтегрованого навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2012 року (від 21.12.2009 №1153)
  3. Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти (від 01.10.2010 № 912)
  4. Про затвердження типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів (від 06.12.2009 № 1205)
  5. Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах (від 09.12.2010 №1224)

Що таке інклюзивне навчання?



«Інклюзивне навчання»                       

це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912  «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання»).

Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.

Інклюзивне навчання:

  • Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.
  • Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.
  • Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.

Основа інклюзивного навчання

Всі учні:

  • Можуть навчатися різними методами і в різний період часу.
  • Мають індивідуальні здібності й особливості.
  • Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують.
  • Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися.
  • Пізнають скрізь.

Хто такі діти з особливими потребами?

Термін «діти з особливими потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в громаді, тобто включення. Сьогодні в Україні немає єдиної офіційної термінології для характеристики дітей з особливими потребами.

Що таке інвалідність?

«Інвалідність» розглядається як «нормальне» явище, яке базується на життєвому досвіді, з системною вірогідністю прояву серед населення будь якої країни, регіону. Інвалідність за природою може бути постійною або тимчасовою.

  • Люди з інвалідністю та їхні сім’ї мають такі ж самі права на соціальну і економічну участь в житті суспільства.
  • Соціальне і фізичне середовище повинні бути модифіковані задля рівної участі всіх.
  • Політика і практична діяльність повинні відображати цінності рівності і правовий підхід.

З прийняттям Конвенції ООН про права людей з інвалідністю було визнано єдиний підхід до трактування цього поняття: «інвалідність є результатом взаємодії, яка відбувається між людьми з інвалідністю та перешкодами у стосунках і середовищі. Інвалідність – поняття яке еволюціонує». Конвенція прописує динамічний підхід, що дозволяє певні адаптації із збігом певного проміжку часу та в різних соціально — економічних обставинах.

Переваги інклюзивного навчання.

Всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм:

  • Розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти.
  • Приймати всіх дітей без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
  • Працювати над досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
  • Залучати батьків в процес навчання і життя школи.
  • Розвивати культуру поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні здібності інших.
  • Створювати дружні стосунки з іншими дітьми
  • Позитивно впливати на школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.
Вхід на сайт
Пошук
Архів записів
Сайти та блоги
  • Семенова О.М.
  • Новохатній Д.О.
  • Іванюк О.О.
  • Апанасенко С.Ю.
  • Гольцова О.В.
  • Грицанюк Д.Г.
  • Кудіна Ю.В.
  • Калінчук Н.А.
  • Тлустенко Н.С.
  • Грицанюк Д.Г.
  • Сершень Л.Я.
  • Колісник Т.В.
  • Воронцова Л.В.
  • Рубан О.П.
  • Тетеріна О.В.
  • Друзі сайту!!!