Мета, завдання та напрямки роботи психологічної служби:
Мета: створення сприятливих соціально-психологічних умов для розвитку особистості дітей та підлітків на різних вікових етапах і проведення роботи з розв'язання різноманітних психологічних проблем, що виникають у процесі навчальної діяльності, соціальної поведінки, розвитку особистості підростаючого покоління.
Завдання психологічної служби:
1)Підвищення рівня психологічної культури, прищеплення вмінь та навичок самовдосконалення, зрілої соціально-відповідальної поведінки, здорового способу життя та формування соціально-психологічної компетентності всіх учасників навчально-виховного процесу: учнів, педагогів та батьків;
2) Забезпечення сприятливих соціально-психологічних та індивідуально-психологічних умов для розвитку особистості учнів, виявлення і цілеспрямований розвиток їх здібностей в обраній сфері діяльності, надання їм допомоги у професійному самовизначенні;
3) Профілактикастресів та перенавантажень у навчально-виховнійдіяльності закладу освіти;
4) Наданнянеобхідноїпсихологічно-педагогічноїдопомогидітям та підліткам у розв'язанніпсихологічних проблем, зокрема у подоланні негативного впливу на розвитокїхньоїособистостінесприятливихсоціальних, сімейних та іншихфакторів;
5) Наданнясоціально-психологічноїдопомогидітям та підліткам, щоопинилися у складнійжиттєвійситуації та (або) потребуютьпосиленої психолого-педагогічноїуваги;
6) Популяризаціяпсихологічнихзнань, прищепленнямолодівмінь та навичоксамовдосконалення, зрілоїсоціально-відповідальноїповедінки, здорового способу життя та формуваннясоціально-психологічноїкомпетентності.
7) Забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
8) Профілактика і корекція відхилень в інтелектуальному і психофізичному розвитку учнів.
Основні види діяльності психологічної служби є:
діагностика – психологічне обстеження учнів, їхніх груп та колективів, моніторинг змісту і умов індивідуального розвитку учнів, визначення причин, що ускладнюють їх розвиток та навчання;
корекція – здійснення психолого-медико-педагогічних заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та інтелектуальному розвитку і поведінці, схильності до залежностей та правопорушень, подолання різних форм девіантної поведінки, формування соціально корисної життєвої перспективи;
реабілітація – надання психолого-педагогічної допомоги вихованцям, учням, студентам, які перебувають у кризовій ситуації ( перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали насильства тощо), з метою адаптації до умов навчання і життєдіяльності;
профілактика – своєчасне попередження відхилень у психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі;
прогностика – розробка і застосування моделей поведінки групи та особистості у різних умовах, проектування змісту і напрямів індивідуального розвитку вихованців, учнів, студентів і складання на цій основі життєвих планів, визначення тенденцій розвитку груп та міжгрупових відносин.