Конституція України
Закони України:
Закон «Про загальну середню освіту»
Законодавство України про загальну середню освіту містить базується на Конституції України складається з Закону України «Про освіту», Закону «Про загальну середню освіту», та інших нормативно-правових актів та міжнародних договорів України. Закон визначає правові, фінансові та організаційні засади розвитку системи загальної середньої освіти.
Основними завданнями загальної середньої освіти є:
- виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка учнів до подальшої трудової діяльності;
- формування особистості, світогляду, розвиток здібностей учня та наукового світогляду;
- забезпечення права громадян на доступність та безоплатність здобуття загальної середньої освіти;
- реалізація права учнів на вільне формування політичних та світоглядних переконань;
- визначення обов’язків учасників навчально-виховного процесу, встановлення відповідальності за правопорушення.
Загальна середня освіта – це процес оволодіння учнями необхідних знань, поглядів та світобачення для інтелектуального, фізичного та соціального розвитку особистості. Формування загальнолюдських цінностей, що ґрунтується на засадах гуманізму, взаємоповаги між націями, народами в інтересах родини, суспільства, держави. Законом встановлено термін навчання, організація навчально-виховного процесу (плани та навантаження учнів), права та обов’язки учасників навчально-виховного процесу.
"Концепція Нова Українська Школа"
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти
НОРМАТИВНА БАЗА ЗОШ №24
"Типові освітні програми для 2-11 класів"
- Навчальні програми для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти)
- Типова інструкція з діловодства у ЗНЗ усіх типів і форм власності.
- Інструкція з обліку дітей і підлітків шкільного віку.
- Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників.
- Рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу під час проведення навчальних екскурсій та навчальної практики.
- Про протокол проведення державної підсумкової атестації та форму звітності.
- Інструкція щодо ведення класних журналів у 1-4 класах.
- Інструкція з ведення класного журналу учнів 5-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів.
- Інструкція про переведення та випуск учнів навчальних закладів.
- Державна статистична звітність за формою ЗНЗ-1.
- Про обсяг і характер домашніх завдань для учнів початкової школи.
- Нормативи наповнюваності груп, класів навчальних закладів.
- Правила проведення туристських подорожей з учнівською та студентською молоддю України.
- Рекомендації щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України.
- Про печатки, штампи і вивіски загальноосвітніх навчальних закладів.
- Про організацію навчання учнів 1 класу на базі дошкільного навчального закладу.
- Методичні рекомендації щодо організації виховної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах.
- Інструкція про службові відрядження.
- Інструкція про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури.
- Порядок здійснення медичного обслуговування учнів загальноосвітніх навчальних закладів.
- Про удосконалення медичного обслуговування учнів загальноосвітніх навчальних закладів.
- Типові Правила внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів України.
- Критерії системи рейтингового оцінювання діяльності загальноосвітніх навчальних закладів.
- Методичні рекомендації щодо створення освітніх округів.
- Інструкція про переведення та випуск учнів (вихованців) навчальних закладів системи загальної середньої освіти.
- Типова програма комплексної перевірки загальноосвітнього навчального закладу державною інспекцією навчальних закладів України
- Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів.
- Про використання навчальної літератури у ЗНЗ.
- Про застосування Типового положення про атестацію педагогічних працівників.
- Інструкція про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів.
- Порядок організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах.
- Організація інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах.
- Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах.
- Про затвердження Критеріїв системи рейтингового оцінювання діяльності загальноосвітніх навчальних закладів