Виховати людину – значить
виховати у неї перспективні шляхи,
якими піде її завтрашня радість.
А.С. Макаренко
Тема ВР школи: Компетентністний підхід до виховання учнів, підготовка їх до життя і праці, формування національної свідомості через створення єдиного освітнього простору школи.
Мета: формування творчої особистості учнів, які володіють інтелектуальною , етичною і педагогічною культурою шляхом удосконалення форм та методів виховання.
Завдання:
- Подальше зміцнення та розвиток єдиного виховного колективу учасників освітнього процесу (учні, вчителі, батьки) і гуманістичного характеру відносин між ними на рівні суб’єктивності;
- Удосконалення життєдіяльності школи, яка орієнтована на загальнолюдські цінності;
- Створення умов для самовираження, саморозвитку, само адаптації особистості учнів та педагогів
Виховна система школи гуманістична і можлива при реалізації цілого комплексу наступних вимог:
- беззастережне прийняття дитини стійкого, позитивного відношення до неї;
- прояв поваги до особистості та підтримка почуття власної гідності у кожній дитині;
- усвідомлення визнання права особистості бути несхожою на інших;
- надання права на свободу вибору;
- оцінка не особистості дитини, а його діяльності, вчинків;
- володіння здатністю відчувати (емпатія) кожну дитину, бачити проблему очима конкретної дитини, з її позиції;
- враховувати індивідуально – психологічні та особистісні особливості дитини (тип нервової системи, темперамент, особливості сприйняття та пам’яті, мислення, здібності, потреби, зацікавленість, мотиви, статус в колективі, самооцінку, сформованість позитивної „Я – Концепції”, активність та ін.)
-
Функції виховної системи
- Розвиваюча направлена на стимулювання позитивних змін в особистості дитини та педагога, підтримку процесів самовиразу, здібностей дітей та дорослих, забезпечення розвитку педагогічного та учнівського колективів.
- Інтегруюча сприяє з’єднанню в одне ціле раніше роз’єднаних та неузгоджених виховних впливів.
- Регулююча зв’язана з упорядкуванням педагогічних процесів та їх впливом на формування особистості дитини, учнівського та педагогічного колективів.
- Захисна направлена на підвищення рівня соціальної захищеності учнів та педагогів, нейтралізацію впливу негативних факторів на особистість дитини та процес його розвитку.
- Компенсуюча направлена на створення у школі умов для компенсації недостатньої участі сім’ї та соціуму в забезпеченні життєдіяльності дитини, розкритті та розвитку його нахилів та здібностей.
- Коригуюча направлена на здійснення педагогічно доцільної корекції поведінки та спілкування школяра з метою зменшення негативного впливу на формування його особистості.
-
У діяльності педагогів ЗОШ № 24 визначається п’ять складових (підсистем) виховної системи, які взаємо переплітаються.
Перша – логіка використання методів і форм виховної роботи відповідно до віку школярів, яка закладається в програмах виховної роботи класних керівників. У початковій школі – це організація колективних ігрових діянь дітей, включення дітей у наглядно – практичну діяльність.
У середній ланці використовуються методи переконання і позитивної стимуляції гарних вчинків, допомога у самовизначенні. У старшій школі переважає самостійність і творчість учнів.
Другу підсистему складає поурочна та позашкільна (гурткова) робота.
Третя підсистема – циклічна, вона замкнена в межах навчального року і складається з тематичних періодів. Тематичний період включає в себе різноманітні за змістом і масштабом заходи. Він завершується, як правило, загально шкільною творчою справою – КТС.
Четверту підсистему складають традиційні загальнонародні свята. Вони спрямовані на відтворення національних традицій.
П’ята підсистема самоуправління – суспільна діяльність учнів у співробітництві з дорослими.